Jak posílit organismus v sychravém počasí? Zaručené tipy proti podzimnímu nachlazení

 Jak posílit organismus v sychravém počasí? Zaručené tipy proti podzimnímu nachlazení

Podzim je za dveřmi a blíží se období sychravého a studeného počasí. Toto období se často vyznačuje chřipkami, nachlazeními, angínami a dalšími nemocemi. Chcete, aby se Vám v letošním roce nemoc vyhnula? Klíčem k úspěchu je posílení imunity. Jak na posílení organismu? Hledali jsme a našli jsme pro vás zaručené tipy na potraviny, které nesmí chybět ve Vašem jídelníčku!

Citrusové plody

Pro posílení imunity je důležité konzumovat potraviny s vysokým obsahem vitamínu C. V citrusových plodech najdete pořádnou dávku tohoto přírodního posilovače imunity! Konzumujte pomeranče, citrony, mandarinky či grapefruity.

Vitamín C má vedle posílení imunity také antioxidační účinky. Právě citrusové plody čistí buňky od škodlivin a snižují rizika zánětů. Doporučujeme udělat si čaj s citrónem nebo si dejte na svačinku pořádnou misku tohoto zdravého ovoce.

citronovnik

Zázvor

Pozitivní účinky zázvoru na lidský organismus jsou známe už řadu let. Zázvor využívali v minulosti především v Číně a Indii. Zázvor má silné aroma, které je předzvěstí silné podpory zdraví.

Můžete si koupit zázvor čerstvý? Udělejte to. Právě čerstvý zázvor má silné při boji s nachlazením a pomůže i v případě, že už nachlazení nebo nemocní jste. Nejvíce známý je zázvor vzhledem k posílení imunity ve formě přidání do čaje. Stejně dobře působí na imunitu i zázvorový sirup.

zazvor

Cibule

Cibule není stejně jako česnek vhodná potravina ke konzumaci, pokud vyrážíte na rande, do práce nebo jen do společnosti. Její aroma zůstává v ústech, což mnoho lidí od její konzumace odrazuje. To je ale velká chyba!

Cibule patří mezi nejdůležitější potraviny, pokud jde o posílení imunity. Cibule obsahuje vedle vitamínu C také vitamíny B, E a karoteny. Máte v krku usazené hleny? Sáhněte po cibuli. Cibule pomáhá při léčbě infekce dýchacích cest, pomáhá při kašli, a především odstraňuje hlen.

Ke konzumaci doporučujeme cibulový sirup nebo čaj. Cibule tedy dokáže posílit vaši imunitu, ale pomůže i v případě příznaků nachlazení, a to i v případě, že již nemocní jste.

cibule

Kombucha

Kombucha pochází jako řada dalších přírodní léčiv z Asie. Co to Kombucha je? Jedná se o typ nápoje připravovaný v čaji. Barva i chuť se liší podle délky fermentace. Kombucha obsahuje vitamíny B, C a kyselinu listovou. V tomto nápoji najdete řadu prospěšných látek posilujících obranyschopnost.

Kuřecí polévka

Dobrým posilovačem imunity je klasická domácí kuřecí polévka. Vývar posiluje imunitu především z toho důvodu, že se v něm vyvaří zelenina (obvykle cibule, mrkev, česnek) a také kuřecí maso. Během vaření kuřecího masa se uvolňuje aminokyselina cystein. Tato aminokyselina umožňuje zastavení migrace bílých krvinek při nachlazení. Kuřecí polévka dokáže být bombou pro posílení imunity a věděli to i naše babičky.

Voda

Ptáte se, proč by měla voda posílit imunitu? Voda posiluje imunitu nepřímo. Díky dostatečnému pití čisté vody se z těla vyplavují škodlivé látky a organismus je od nich odlehčen. Voda tímto čištěním dopomoci k pevnějšímu zdraví.

Borůvky

Borůvky jsou velmi dobrým zdrojem antioxidantů. Borůvky obsahují velké množství vitamínu C, který posiluje imunitní systém. Na borůvky byste neměli zapomínat. Připravujete si smoothie? V takovém případě do něj přidejte i borůvky. Borůvky vedle posílení imunitního systémů dokážou pomoci i při trávících problémech. Tento bobulovitý plod obsahuje polyfenoly sloužící pro posílení obranyschopnosti.

Echinacea

Echinacea je velmi prospěšnou trvalkou. Obsahuje flavonoidy a nachází uplatnění v léčbě nachlazení a při infekcích horních dýchacích cest. Echinacea má prospěšný i kořen využívaný při léčbě chřipky. Echinacea posiluje imunitu, lékařsky zatím účinky nebyly oficiálně potvrzeny, ale užíváním této trvalky se lidé sami přesvědčili o pozitivních účincích.

Díky těmto potravinám s podzimním nachlazením zatočíte

Můžete najít i další prospěšné potraviny pomáhající při sychravém podzimním počasí. Vsadit můžete na osvědčené tipy našich babiček nebo vyzkoušet potraviny prosazující se v dnešní době. V každém případě vedle konzumace těchto potravin přidejte i pravidelný pohyb a teple se oblékejte. Nachlazení se v takovém případě bát nemusíte.

Doporučené články